Lördagen den 26 juni

Mats, 17 år snart 18, ligger i min stökiga säng och fånar sig. Vad vill han? Vad gör han i min säng? Det är frågor som jag känner att jag inte vill ha svar på! När jag läser högt vad jag skriver, skrattar han och säger, "hö-hö, skriver du det?". Precis vad jag gör.
Solen skiner och vi båda har varit allmänt trötta och sletna idag efter gårdagens midsommar firande. Slagsmål och sura miner har varit populärt idag! Men ack vad jag älskar han ändå!
Det ska bli lite fotboll ikväll med mamma och kanske kanske lyckas jag övertala han till att ta ett nattdopp i poolen, något jag inte tror kommer hända.
Han spelar någon konstig låt på sin mobil och jag drar igång de nyinköpta högtalarna. "Do it all night" får rummet att gunga. Lite butter för att jag överröstar hans musik, men diggar tillslut med för att det är en skön låt.
Min lillebror, Gabriel, 7år, kommer in och ber Mats hjälpa honom med en sak. Utan en aning om vad det kan handla om lommar han snällt efter min lillebror för att hjälpa. Det kan vara allt från att få åka en sväng på mopeden, till att fixa någon av hans trasiga leksaker. Dock var det bara så enkelt som att öppna ett fönster.
Nu drar lillebror igång sin CD-spelare, och "Crazy Frog" får mej att stänga av min egen musik. Det är en töntig, men en lätt älskad låt, även Mats diggar med, han har lärt sig hela låten.

"Sug snopp älskling!" Blir det sista som sägs idag!

Tack.



Kommentarer
Postat av: Mia Olsen - ätstörd {& påväg ur det}

sjukt söt blogg! :D

och skämtet i förra inlägget var dock bäst! (y)

2010-07-15 @ 02:21:04
URL: http://marslammet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0